Ett par dagar bara....

Nu har jag rymt, lämnat stan, stängt av ljudet på mobilen och byggt mitt bo i ett mörkt, svalt rum med stor säng. Här ska jag hitta sömnen, här ska mina axlar sjunka från öronhöjd och tröttheten lämna mig. Det är min plan.

Jobbet har ringt, men jag har inte sett samtalen förrän efter kl 18, ingen som är på plats då. De får klara sig utan mig. Älskling är i studion och stressar för att hinna klart skiva nummer två, jag ger honom inte dåligt samvete genom att sitta hemma och vänta. Jag vaknar på morgonen och sträcker mig som en katt, frukosten serveras i ett kök fyllt av värmen. Vi skrattar, vi rapar i kapp och ser på roliga klippa på youtube. Vi blir trötta alldeles för tidigt på kvällen och alla lägger sig i varsinn säng och läser.

Jag behöver det här, min chans att hämta andan.

Jag lever inte upp till den jag är, jag älskar att hela tiden tävla med mina egna prestationer, men jag orkar inte nu. Behöver några dagar ledigt.

Är inte den vän jag borde vara, jag behöver bara andas ut ett slag, inte finnas för någon annan än mig själv en stund. Så kommer jag tillbaka starkare än förr, det tar inte lång tid.

Så skicka ett sms, det kan jag nog svara på, ring om du vill, men jag garanterat inget svar.....finns viktigare saker just nu. Ge mig några dagar bara....så är jag snart tillbaka i den stora världen.

Kommentarer
Postat av: Kusinen Cici

Jag sänder dig tankar och helande änglar (som Daniels mamma brukar säga).



Kram

2009-05-21 @ 22:17:03
Postat av: BajsLella

Hej min älskade vän. Vi finner då alltid tid när det gäller. Låter skönt att pusta ut. Önskar jag kunde göra samma, men sitter med uppsatsen..Bläää

Älskar dig

2009-05-22 @ 12:06:53
Postat av: Grottemor

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS

2009-05-26 @ 06:36:28
Postat av: Frida

Grattis på födelsedagen gumman..

2009-05-26 @ 19:44:06
Postat av: Cici, Daniel och Adrina

HAPPY B-DAY (som 50 cent skulle säga). GRATTIS (som vi säger i Sverige)!

2009-05-26 @ 19:46:56
Postat av: Emmy

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback