Meningit UNS

Japp jag fuskar, orkar inte klättra på väggarna längre, kommer ju ingenstans.

Har fått förbud från läkarna att läsa, titta på tv och hålla på med datorn - lung och ro är essentiell för min återhämtning - puh!
(men det struntar jag i för stunden)

Åkte in på akuten med HEMSK huvudvärk, tårarna bara rann och jag kunde inte ligga still - vred mig. Pratade med mamma, med sjukvårdsupplysningen och till sist med J som körde upp mig till sjukhuset.
Blev snabbt omhändertagen, det togs blodprover, blodtryck, tempen, man mätte syresättning, kollade så att mina nerver och reflexer fungerade som de skulle. Lungor och hjärna röntgades - och så småningom kunde hjärnblödning uteslutas - skönt!
Men vad var det då som var fel?
Nu ville min lilla neurolog sticka in en kanyl i min ryggmärg för att se hur min ryggmärgsvätska såg ut - jahopp - jag bet ihop trots min totala panik inför nålar.
Hon gjorde det hon skulle- det var inte skönt - och till sist hittades en infektion i mitt centrala nervsystem (!!).
Nästa läkare ville att jag skulle stanna över natten, sagt och gjort, sov min första natt på sjukhus.
Den tredje läkaren sjukskrev mig i 2,5 veckor och skickade hem mig.

Här sitter jag - totalt uttråkad - och med en övertro till mig förmåga - då jag får huvudvärk av att gå en sväng till Priso.


Underhåll mig!

Kommentarer
Postat av: monstermamman

Jag erbjuder mig härmed att läsa högt för dig. Jag kan också sjunga om du vill! ;-)

2009-08-27 @ 20:20:59
Postat av: Kattis

då tycker jag att du ska komma hit omgående!



när ses vi?

2009-08-27 @ 22:00:20
Postat av: monstermamman

Kom hit vetja! Här finns intryckfria lingon och blåbär att plocka och så kan jag sjunga under tiden!

;-)

2009-08-28 @ 06:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback