Jag hamrar, jag spikar, jag bygger en....

jag har aldrig tid att samla mina tankar, sätta mig ner vid dator, och låta fingarna dansa över tangenterna för att låta mig få ur mig allt och er dela allt. Det finns helt enkelt inte tid.
Det är kaos i mitt yttre liv, lever på två ställen, ibland tre, kläder överallt, skor, väskor....det tar aldrig slut. Tur att jag har fler än en tandborste. Det mesta luktar målafärg och gör det inte det är det med all säkerhet lacknafta som kittlar näsborrarna. Det är kaos, men det är vägen mot något större.
Jag är trött på att inreda, trött på att trampa på småskruv när jag vaknar, trött på att ha hinderbana i hallen, trött på att hjärnan aldrig får vila, den går konstant på högvarv.
Inte långt kvar dock, golv är lagda, dörrar, golv och liser är måladem garderoben har börjat fyllas av mina kläder, endast köket som vi inte rörst, som fortfarande inte har fått min stämpel på sig (eller ska jag säga vår stämpel?).
Det surfas efter de snyggaste stolarna, letas priser på golv och soffbord, vilka lakan är snyggast? varför blev dörren knottrig när vi målade den?
Snart är det över, då får vi bara vara....vilket är allt vi längtar efter just nu.
J åker på turne på måndag, till UK, tills dess är det sagt att det ska vara klart, då ska bord och stolar vara på plats, byggdammet ska vara bortstädat, mina saker ska stå i badrumsskåpet och kylskåpet ska vara välfyllt, precis som frysen....klarar vi det?



Kommentarer
Postat av: Cici

Jag fattar inget. Har flyttat till hus el bostadsrätt? Blivit sambo? Vad händer?

2008-06-25 @ 09:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback