Öga för öga

Jag tillhör defenitivt kategorin klantiga människor. Finns det något att snubbla på så snubblar jag, står något ut går jag in i det, böjer jag mig ner slår jag i huvet. Det är bara sån jag alltid har varit.

I fredags sprang jag på stan, med många påsar i handen och Jessica vid min sida böjde jag mig ner för att titta på ett par skor - och AJ!!! Fick in en statidumpåsa ögat. Så där står jag på Marie P och ögat rinner, torkar lite tårar och vi springer vidare på stan.
På kvällen var det spel- och myskväll i Key och visst kände jag av mitt öga men det gick att stå ut.

När jag skulle somna gick det inte att blunda, det gjorde ONT och ögat bara rann. Så med ren fysisk styrka höll jag ner mitt öga tills det inte gjorde riktigt så ont längre. Vaknade flera gånger under natten av att det gjorde ont. en helt sjuk smärta. Vid halv åtta stod jag inte ut längre, ringde mamma, ringde sjukvårdsupplysningen, ringde brorsan och vi åkte upp till sjukhuset. Efter några om och men fick jag träffas en läkare som skrev ut ögonsalva och rekomenderade mig att knapra värktabletter som om det var godis.
Åkte och handlade och mötte upp brorsan med familj på Ikano. Super mysigt och precis vad ett sarjat öga behövde. Hade dock då börjat bli riktigt ljuskänslig och ögat rann hejdlöst i tid och otid.

Hem och vila en halvtimme, och sedan var det dags att göra sig iordning inför Nollans finalsittning. Kvällen var helt underbar!!!! men alla blixtar var fruktansvärt smärtsamma, till slut hjälpte inte ens rödvinet och det var dags att ramla hemåt.

Idag har jag verkligen ätit värktabletter som godis och efter ytterligare några timmars sömn på soffan är ögat mycket bättre. Tror tom att jag kan titta på tv utan solglasögn och det inte förrän nu jag faktiskt kan titta på datorns skärm.

Stort tack till familjen Holmlund - ni är guld värda!!

dags att försöka städa lite hemma, nu när jag kan gå ut i köket utan att skrika av smärta...

puss på er


Kommentarer
Postat av: Grottemor

Så bra att du inte drabbades av onda ögat och att du hittade dina värktabletter. Synd att det var idag när solljuset lyste så vackert och klart.
kramis

2008-01-27 @ 16:48:51
Postat av: PFX

I SAY: SUE THEM!!!! Mouahahahahha!

2008-01-29 @ 17:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback