Nolle-p vt-08

Klockan är alldeles för lite och jag är alldeles för vaken. Men hellre gå upp när man är ganska pigg än vakna som en zombie 45 minuter senare.
Nolle-p vt-08 är i fullgång och det betyder att jag är upptagn från morgon till kväll. Vi har haft lunch och rundvandring på universitetet, vi har ätit middag med nollan (som faddrarna lagat) och gjort deras PA-pass. Igår var det krovgrillning och stadsvandring på dagen, vi frös så det nästa va roligt. Med blåa tår och läppar har folk börjat bli sjuka, tror vi har tre dokumenterade fall av magsjuka samt i alla fall en förkylning bland faddrarna!!!!
PANIK!
Kvällen på tisdagen bestod i bowlande nollan och vitpepparkornknaprande faddrar, ingen vill bli magsjuk,
Vaknade själv med värkande hals, men det finns liksom ingen tid för det.
Blir att dricka te, och äta apelsin innan skolan idag.

Kl 10.30 går bussen till sätravallen där vi ska ha ruskigt kul. Nollan kommer minnas denna dagen resten av sitt liv - garanterat!

Fadder nolle-p vt-08 betyder för övrigt att jag gör en sak jag svurit att  jag aldrig skulle göra - jag hoppar omkring i min studentoverall konstant i en vecka!!!
Men den är underskattad och ni som aldrig haft en förstår inte riktigt charmen och vilken superhjälte man blir så fort denna skitiga sak kommer på!

Nu ska jag packa det sista in för resan!

update: ännu en fadder har insjuknat med feber och frossa, kyla, terminsstart samt sömnbrist gör oss till mottagliga små saker....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback