Nostalgi

Flytten till Vasastan har gjort mig nostalgisk.
Minnen sköljer över mig.

De flesta handlar om flytten till Hejdegården, dofter från lägenheten där, känslan av att bo med någon, ljuden från porten, hur det var att vara en del av tvåsamheten.
Hur maten smakade, hur det var att somna brevid någon varje natt, känslan av att ha ett hem tillsammans med någon, någon jag fick ta för givet, för han fanns där alltid.

Kanske är det Winnerbäck som sjunger in minnena i kroppen, kanske är det saknaden efter allt det där som kommer med tre års fördröjning. jag vet inte.

Jag tycker om känslan, den stör mig inte, den ger mig snarare hopp för framtiden.


Kanske hamnar jag där igen?
Kanske känner jag tillit igen?

let's hope so!

Kommentarer
Postat av: Monstermamman

You will!

2007-09-30 @ 12:19:48
Postat av: Johan

Jag hoppas för din skull...
Tänk vad ens sinnen kan göra för att minnas...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback