estar vivo

det handlar om mer än mina tankar, mer än mina handlingar, mer än det som syns i mitt öga när jag ler.

det handlar om andra saker än än tårar och saknad, än ilska och sorg.

det handlar om att våga falla, våga hoppa, och hålla kvar hoppet om att det inte blir en krashlandning.

det handlar om den där krypande känslan som kommer ibland om kvällen, som sakta tar sig ut från hjärtat och sprider sig i hela min kropp. som en förvarning om stormen som komma skall.

det handlar om varma händer som bär mig, som håller mig, som lyfter mig.

det handlar om orättvis kärlek, krossade hjärtan och kina mat.

det handlar om min oförmåga, min envishet och styrka.

det handlar om saker som gör mig svag, som gör mig rädd, som ger adrenalin.

det handlar om andra saker än du tror dig veta.

det handlar om musik, om toner och ord som berör.

det handlar om att du inte kan kypa under min hud, eller att jag inte får bosätta mig i din famn.

det handlar om att släppa taget och samtidigt hålla kvar.

det handlar om att omdefinera, välja och vraka.

det handlar om minnen, om skratt och leenden.

det handlar om att jag inte kan. inte om att jag inte vill.

det handlar om att erfarenheten säger mig att allt till slut går sönder.

det handlar om att jag måste byta attityd.




det handlar om att jag inte vet vem som saluför sådana.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback