ta chansen, imorgon kan den vara förbi

Ibland händer saker som är utanför min makt, saker som skakar om min varelse och lämnar tydliga spår i mitt sinne.
Ofta glömmer vi bort de som faktiskt är viktiga för oss, för livet tuffar på, oftast som om ingenting har hänt.
Vi tappar fokus, tappar våra prioriteringar, tappar insikten.
Men så händer oförutsatta saker, oväntade saker som snabbt för oss tillbaka till verkligheten.

Tappa inte bort varandra, glöm inte bort de som bryr sig, ring ibland, skicka nått sms, visa att ni finns, för helt plötsligt kan ni förlora de som är viktiga. Helt plötsligt kan det vara försent att säga allt det där som legat där och gnagt, det som ni alltid skjutit på framtiden, det som kanske är lite jobbigt att säga, men som kommer ändra på så mycket.

Jag vet att jag har människor i mitt liv jag ångrar att jag inte sa vissa saker till, jag vet att jag borde kolla över mina prioriteringar, borde lyssna mer, kanske prata mindre.

Visa de ni älskar att ni älskar dem, visa att ni bryr er, låt inte rädslan låta er vara avvaktande...för det är alltid bättre att sträcka ut en hand än att knyta den.

Visa att ni bryr er, imorgon kan det vara försent...




idag sträckte jag ut min hand......ta den....!

Kommentarer
Postat av: Axel

Hej! Förlåt att jag varit så inaktiv senaste dagarna, men jag har dels inte haft tid, dels inte haft nått o skriva och dels ingen ork till o skriva.
Det jag skrev om idag i min blogg handlar om lite samma sak som din. Fast min är om kanske gå lite långt, hatar mig själv för det!!
Rock on!

Postat av: Axel

Kul o fota! du verkar gilla det, själv så är jag ju inte så bildskön så jag besparar alla andra att inte ställa mig framför kameran. Jag stannade hemma igår. Orkade itne gå ut när det var dags. Pratade i telefon med Hanna i två timmar istället. Vakande tidigt idag ändå, ska upp till replokalen sen o spela trummor. har inte spelat sen vi var i studion så det ksa bli skit kul

2007-04-01 @ 10:36:05
URL: http://www.let-down.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback