Sthlm Real

Vi hamnade tillslut på Tempel. Hann inte mer än beställa en drink i baren förrän en kille raggade upp mig och sa något i stil med att vi firar en kille där borta kan inte du bara komma och sitta med oss, jag hängde på,  why not?
Det visade sig inte vara en kille de firade, utan sin fotbollsklubb som fyllde 100 år, Sthlm Real va i stan och det med besked. Satt med någon som sa sig vara lagets hallick peka på killen du vill ha så fixar jag honom åt dig, jag förklarade att jag inte var så desperat, han hade teorier om att alla tjejer var så depserata. Om du inte fått uppmärksamhet ikväll och måste gå hem ensam, känner du dig inte misslyckad då?
Nej
vet du va, det gör jag faktsikt inte, och sen gick jag, lämnade det kindpussande laget....trodde jag,..

Sthlm Real hade invaderat Tempel, de var överallt och kindpussades till höger och vänster. Alla var typiska stockholmare, ergo skjortor och finskor....inte min typ...tyvärr. Men så stod han där, David, en riktig rocker, som såg lite felplacerad ut på dansgolvet. Han va välutbildad, och jag tvingade honom att skrika sin musksmak i mitt öra, för tänk om hans stil inte passade med musiken. Ingen fara dock, han klarade testet.
Den enda långhåriga pojken på hela stället, och han tyckte att jag va söt. och sötare blev jag för varje gång vi pratade.
Det va skratt, dans, drinkar, öl....oj oj oj....

Jag springer in på toaletten, suckar lite, va fan, jag är inte sugen på det här spelet, på singellivet, eller är jag det?jag har ju väldigt kul.....fast i ett förhållande - nej tack.....eller? Jaja bäst att gilla läget.....och jag har ju kul....

Ut på dansgolvet igen, möter David som ler, ska vi dansa mer eller gå hem till dig, säger han......vi ska dansa mer ...oj så vi dansar. Hittar en annan kille på dansgolvet som är riktigt duktig, då njuter jag....underbart att få skaka rumpan. David dyker upp med jämna mellan rum, ler lite, skrattar lite och dansar lite....han är söt, men inte ultimat...kräsen...

Johannas chef drar tag i mig, tar med mig till baren och säger SPRIT! ....i den här stan betyder det tequila....FAAAAN!
Klarar en, men fy vad det smakar, har fruktansvärt ont i fötterna, orkar inte med den hundrade diskussionen om var David ska sova inatt....det kommer ändå inte ge mig något att ha en spelare från sthlm real här en natt...kommer bara vara trångt och jobbigt. Dessutom är han kille, ergo iddi, och kommer ta nästa tjej när jag nobbat honom 25 gånger....så är det...

jag hämtar mina saker, inser att jag är alldeles för full, tar av mig skorna och går hem barfota......har säkerligen skickat lite sms....haha....bara att ignorera....min fylla som talat, inte jag...


hade riktigt kul igår, riktigt kul, ska inte påstå att singellivet har mist sin charm, och sommaren kommer ju bjuda på nya äventyr, men osingellivet är nog inte så hemskt det heller......

nu ska jag dricka vatten, och ställa om lite klockor...glad sommartid på er....


i mina tankar finns du fortfarande.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback