Schlageryra?

Hade en supermysig kväll med Lovisa, Tobias och Frida igår, det mumsades popcorn och chips och dracks läsk och till slut vin. Många diskussioner, många intressanta tankar och, så klart, hela melodifestivalen avverkades. Har aldrig varit en schalgerdonna, kan inte mäta mig med Lella på något sätt. När alla har lyssnat på Lena PH's senaste har jag haft Counting Crows i öronen, trots detta ska jag inte sticka under stol med att jag haft ruskigt kul i schlagerbaren ett antal gånger.
Hur som helst så behöver jag knappast påpeka att ovan nämnda festival inte är min favorit, och att jag utan större ansträgning och uppoffring har lyckats missa i princip alla deltävlingar som sänts.
I går visades finalen, och som sann svenska SKA man se den. Till och med mamma var ju så där lite halvt insatt, jag ska inte vara sämre.

Så jag satt igenom alla bidrag, skämdes lite för Sverige och förundrades över hur mycket denna festival urartat, det är verkligen "klubbarna för inbördes beundran" som möts och letar efter ytterligare ett sätt att få lite mer PR och lite mer spotlight riktat åt sitt håll.
Att The Ark vann var väl knappast en överraskning, och de är så pass osvenska att de kan stå sig bra i konkurrensen, låten funkar absolut - men det är ju inte en schlager a la Fångad av en stormvind....

Efter några glas vin, började vi fundera på att gå ut, grabbarna festade på Bryggareg. och Alex hade tagit sig ända från Lund (!) för att prata i vår lilla stad. Hur som helst ,vi va trötta, så vi gick hem.
Min väckarklocka ringde för alldeles för länge sen och det är dags att snart ta sig till campus för ytterligare en dag i konsumtionsmönstrens och jeansens tecken....

Ta hand om er....


Kommentarer
Postat av: Monstermamman

Vi tar hand om oss och du verkar också ta hand om dig! Njut av det!
THE ARK RULES!!!!!!

2007-03-11 @ 09:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback