She walks along the edge of where the ocean meets the land

sitter i min säng och försöker få ner dagen på pränt, radiohead gör ett seriöst försök att hjälpa mig, men jag saknar Adam Duritz röst.....

jag var hos sjuksköterskan idag, hatar alltid den där känslan inna jag vågar knacka på dörren, när utrymme för flykt fortfarande finns, för nu ska jag älta igen, gå igenom samma saker igen, inse att det inte finns några svar igen, och återigen försöka göra det bästa av inga-svar-och-det-är-så-här-livet-är-resonenmanget.
För er som inte vet så har jag varit sjukskriven för depression och panikångest tidigare, har gjort hela resan hos kuratorer, läkare, psykiatriker och psykologer.
Har kontaktat sjuksköterskan på campus för jag vill bespara mig själv och mina nära en krasch till, vill hålla mig vid ytan och få hjälp om det går utför igen....

efter ett samtal om palestinasjalar och modern språkanvändning började hon ställa de där frågorna, om familjen, vännerna, kärleken, skolan, staden och saknaden.
Vi tog det stora, det lättöverskådliga, det generella. Vi får nog prata om saknaden och skulden en annan dag, mina önskningar och drömmar får nog vänta några veckor till.

Hon ville starta en studiecirkel om ångest med mig som ledare, tydligen är jag påläst, kan alla övningar, alla tillvägagångssätt, alla strategier.

Det är inte så att jag har rasat igen, har inte gått ner mig, vill bara ha mina skyddsnät spända så jag inte fallar pladask om det händer nått.

Ikväll är det fest och tävling om vem som ringer det bästa fyllesamtalet......

har en längtan.....mindre än två veckor kvar....


puss

Kommentarer
Postat av: Axel

"I?m not living
I?m just killing time"
Det är den bästa raden i låten, beskrev mitt liv för fam till typ en vecka sen när jag fick min dröm tjej!
Jag har också hört att det går utför efter 25 så det är väl bara o göra det bästa situationen nu!

Ha en bra fest hoppas du vinner tävlingen ikväll!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback