home sweet home...

Fredag - Linköping - Platens!

Lella och jag bestämde oss snabbt för att försöka dricka upp den alkohol som blev över från nyår...hämtade vin på slottet, svängde förbi Hakepi och gick med bestämda steg mot Tannerfors!
Väl hemma hos Ellinor var kaffebryggaren trasig, bara att sätta sig i bilen och styra mot McD för inköp av det välbehövda giftet.
Hemma igen- vinet hälldes upp, singstar sattes på och vi började skråla (ibland är det tur att vissa låtar har vinpauser) vi skrattade, sjöng och skrattade lite till.

Taxi in till stan, jag,Lella, Johan och Jimmie (Ellinors sambo)....ågatan, ågatan, ågatan - kära gamla ågatan....
Ställde oss i den allt för välbekanta kön till Platens, trängdes med allt för unga människor, punkare och korta kjolar.
Fick cider i garderobskön....musiken dånade....allt för välkände rocklåtar fick kroppen att inte riktigt vilja stå still.
Dansgolvet....dansgolvet....dansgolvet....
Mer cider......

Vackrast (men ganska tom och tråkig) var ute, alltid kul att se honom, får mig att le lite ömt och skratta för att jag vet det som inte de flickor som kråmar sig för honom vet.
Cääla var nog vad vi brukar kalla överförfriskad och komplimangerna haglade....ovanlgit för en kille som kan vara tyst i fem dagar och sen säga "du gillar o'boy va?".
Nån jobbig människa började stöta på mig och Lella - helt plötsligt var vi från Umeå - vilket han tydligen också var - big mistake!
Tydligen kan min stjärt ta mig långt här i världen - vad det nu ska betyda och om det var en komplimang eller förolämpning av den grövsta sorten vet jag inte riktigt ännu.

Mr.Farenheit spelades - Kattis var i exstas....Lella var förundrad.....Kattis var en rockstjärna av högsta rang....

Mat - vi måste ha mat!
Lella ville till korvmojen, Kattis insisterade på Burger King - åt två pommes och la hamburgaren i kylen....

pratade en snabbis på msn - hur jag ens kom på den idén....sjukt!

borde ta ett långt bad och kanske försöka hitta på nått.....så här sista dagen i Linkan.....

ledsen i ögat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback