du kan väl stirra upp mot stjärnorna så att vi har nått gemensamt....

det är lördag och jag sitter hemma, det är sjävlvalt, orkade inte med stan idag, det blir nästintill alltid en besvikelse.
Jag har pluggat, har läst och det var mer intressant än tråkigt, det gör mig glad.
Sitter på min säng med stora hörlurar på och lyssnar på hög musik, vill inte väcka de andra som valt att stanna hemma en sån här kväll. Tur att mina lurar har lång sladd....kan gå nästa över hela mitt golv utan att det tar stopp, det gör mig glad.
På tv går det dåliga dokumentärer och b-filmer, något att somna till kanske?

Idag gjorde sig livet påminnt, de skrek i mitt öra hur skört det är, hur mycket man kan missa om man
blundar en stund och hur lätt det är att tappa allt när det enda man ville var att hålla kvar.

Ska ta en varm dusch, låta trötta muskler få slappna av, och sen ska jag tända mitt ljus, sätta på en film och mysa lite. Det kommer komma ett samtal i natt, och jag vet att jag kommer smälta, kommer ligga i min värme och lyssna på din entusiasm, kommer le lite grann och inse att det är så jävla värt det....

det gör mig glad....



jag blir rädd ibland att vi gör fel, att vi borde springa rakt in i väggen och se om vi överlever...men vi är nog för rädda för det, så vi gör det på vårt sätt....så vi går långsamt fram och lägger kinden mot betongen....kanske är den inte lika hård och oförlåtande som vi minns.....vill tro det i alla fall.....


jag har en fråga till dig, vad kan någonsin miljonerna vara värda om det enda du vill ha och behöver inte går att köpa för pengar?
du kan så mycket mer och jag vet att du hatar att jag inte ger dig den enkla vägen ut....men det tänker jag aldrig göra......för så mycket bryr jag mig....
det gör ont i hjärtat att höra vad du gör mot dig själv, ännu mer när du blir arg på mig för att du inte ens kan ge dig själv en bra förklaring. Förringa aldrig mina upplevelser, se dem istället som ett sätt för dig att lära av mina misstag......

du har mitt nummer, du vet var jag finns.......men jag tänker inte se på när du går ner dig....det skulle krossa mitt hjärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback