Åtvid i mitt hjärta...

Igår va en sån där dag jag kommer spara på ett bra ställe och ta fram ibland när jag behöver le. Det var inte den vackraste dagen, inte de gladaste eller mest romatiska. Tvärtom, den var ganska grå, började ganska buttert och Åtvidaberg har nog aldrig varit känt för att vara rosa skimmrande.

Jag har aldrig varit i Åtvidaberg. Så började dagens planer, och sen gick nog allt av bara farten. Det va julshopping på stan, hämtande av Jam bilen (som behöver städas) och vi åkte (med varsin kopp från Waynes och utan radio) till Åtvid.
Åtvidaberg kan bäst beskrivas som en sömnig håla där affärerna har lunchstängt och man knappt behöver uppge sitt personnummer på banken. Lokalbefolkningen tittade på oss som om vi precis stigit ur ett rymdskepp och frågan om de faktiskt tog VISA kort där fort snabbt genom mitt huvud.
Ville föreviga min premiär tur till Åtvidabergs centrum så det blev ett nagellack inhandlat!

Vidare till Falerums Klädhus...haha! det va kul, och vissa saker va billigare än hemma, men nä ingen shopping trots att jag provade en del kappor.

Vi fortsatte till metropolen Grebo där jag fick avnjuta bilder på ♥ från tidiga år...hann inte se bilderna från då han var riktigt lite. Men många goda skratt kom då vi tittade på bilder från en tid då han inte riktigt vuxit i sina långa ben och armar.

Sen åkte vi till IKAO och shoppde lite julklappar, sprang en runda på IKEA, åt på McD och tog en tur på NORDIK. Sen fick jag åka hem, fixa med lite grejer och somnade sött på soffan.

Jack ringde och väckte mig....ovanligt?!....ehh.....Nä!

Tog på mig mjukisar och sprang ner till Jessica.....lite te, lite mys....och sen var det dags att sova...

som sagt...ingen spektakulär dag....men kanske var det just den där svensson-känslan som gjorde den så fin....det va enkelt och mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback