...den..sista..november...

En dag inom parantes....har inte ens duschat ännu...borde väl göra det.
Många tankar som snurrar, inte särskilt mycket ork, inte särskilt mycket gnista....inte idag...inte just idag.

Disken är diskad, kläderna ligger fint vikta i gardroben, de böcker som måste tas med imorgon ligger framme och blommorna är nyvattnade....

I mina öron sjunger Josef Z....hela vår historia och kanske en framtid...."lys min väg" eller "så nära"...."det är inte vackert det  är farligt det du gör".....

Ord mitt i natten som kanske speglar en sorts verklighet....en sorts närhet jag inte riktigt är van vid, när dagen gryr är det nått annat och trots att det skrämmer så sörjer jag det som natten gav.

Fick höra igår att jag är förvirrad och jag kunde inte annat än att hålla med....jag är förvirrad....lite vilsen men ändå på god väg...jag är ganska nöjd, lite stressad och trött, trött, trött....

telefonen piper och jag kan inget annat än le, glittrande ögon och ord som smakar som blåbärspannkakor...lite vanlijsocker i smeten....så är det klart....


"Du o jag vi är samma barn
alla olika o lika, det är så det ska va
du o jag vi är samma barn
med alla ovänner o vänner vi har"


"Du säger det försiktigt
Att du saknar mej ibland
Som om du var ett regn på havet
Som aldrig finner land
Att du vill vara kvinna nu
Jag ska va' din man
Dina ögon speglar
Det du läser i min hand
Och där står det på ett annat språk
Ett språk vi inte kan
Det står att blir det inte nu, blir det inte alls"


51506-100


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback