Stan vid Stångån

Den här stan har varit mitt hem i 24år, dra av några somrar i Finspång och Växjö, så har du stället där jag blivit den jag är....

I min del av stan känner jag varenda gata, varenda gatsten, varenda hus och varenda butik....jag hittar, trots mitt icke existerand lokalsinne, överallt....det är hemma.

På dessa gator sprang jag som barn, här blev jag odräglig tonåring, här blev jag kär och här krossades mitt hjärta.
Här har jag varit sjuk och här har jag fått hjälp....

här finns min familj och mina vänner....det här är mitt hem.

Men nu är det dags att återuppfinna mig själv, att ta reda på om detta hem gjort mig redo för världen utanför....det pirrar, det spritter....det är ångest och sorg....

mest försöker jag att inte tänka på det....


________________________________________

du......inte lång tid kvar nu....men jag ser det som en utmaning.....du har nått särskilt....glöm aldrig det....
jag är ju kräsen ju..... ; )
ge oss några stunder tillsammans....


och du - som vanligt....ring mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback