Glöggfesten

51506-108Varje år, så länge jag kan minnas och med ett undantag, har mina
föräldrar kokat ihop sin egen glögg, bjudit in alla sina vänner och haft
en hejdundrande glöggfest!
Huset är julpyntat och fyllt av tända ljus. Glögg, pepparkakor, ädelost, snittar, äpplen och clementiner finns i överflöd. Människor som ses en gång om året skrattar tillsammans, människor som aldrig setts förr fördjupar sig i samtal.
För varje timme stiger stämningen och med den ljudnivån!

För de tappra själar som orkar stanna lite längre vankas det soppa, bröd och ost.....

Eftersom min familjs storlek har gjort julen till ett betstyr, då det är svårt att samla alla på samma ställe vid samma tidpunkt, så är glöggfesten högst upp på min lista över jultraditioner....

Är faktiskt lite ledsen i ögat över att jag missar den i år, men jag är stor flicka nu....eller?

Saknar min pappaa och mamma!

Men nu är det bara en vecka kvar....sen är jag där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback