rädd

Det finns så mycket att vara rädd för…en sån dag då rädslan bitit sig tag och vägrar släppa taget…. 

Danny ringde, den trygga rösten på andra sidan jorden, den självklara omtänksamheten, skämten….jag saknar honom…När jag lagt på kom den där känslan, den som kom varje gång han ringde från Irak, varje gång jag hörde rädslan i hans röst, ångesten när han berättat om de hemska saker han sett och gjort. Det är så lätt att förlora människor, det finns så många sätt, så många orsaker.
Vill inte förlora fler människor i mitt liv 

Jag ska flytta, kanske borde våga säga det nu.  

Jag ska flytta, jag ska flytta, jag ska flytta. 

Jag vill inte lämna alla underbara vänner här hemma, jag vill kunna snacka skit med Erik, killa Micke på ryggen, mysa med Lella, äta hos Helen, få samtal från Carro när hon är på väg hem, träffa Kalle när han jobbar, springa förbi PCpunkten och säga hej till Chatte, ringa Davve och snacka skit, träffa gänget i parken, kramas med Tias, träffa Södan i krogkön, höra PM vissla utanför balkongen, gå vilse på väg till Jack…Men det är väl dags då, att inse att jag snart inte kommer ha alla så nära….  

Mamma skickade annonsen om att Martin fått barn, konstigt att se honom, den första kärleken. Han var sig lik, satt där med lille Melvin på armen….många år sedan nu… 


_____________________________________

Du, ge mig fler såna dagar….jag behöver dem….
ge mig nätter....så jag sover tryggt.....just nu tänker jag inte, kanske blir det fel......du får förlåta mig....jag går på magkänslan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback