en svag stund.....

PM, du satte igång min tankeverksamhet i natt, och jag vet att det var en del av ditt syfte. Men jag tycker inte om det, jag vill inte sitta här och känna efter, vill inte se mina egna känslor i vitögat, vill inte inse saker....jag vill inte....
Vad gör det för gott, vad ändrar det?

Men ändå så sitter jag här, med hjärtat i handen, och analyserar alla nyanser av röd som jag ser....
Försöker skilja det själviska från det osjälviska, kärleken från flirten, betuttelsen från förälskelsen, sanningen ifrån lögnen...
Var kommer jag hamna?

Det stör mig att det inte gör någon skilland, att det snarare skapar problem, att det inte löser knutorna i mina axlar....
ändå så sitter jag här med den, just nu, mest meningslösa av alla sysslor...

Det sägs att jag ska vara tacksam över alla de människor jag låtit beröra mitt liv, att jag alltid ser det bästa hos människor, på både gott och ont och att jag måste vara mer rädd om mitt hjärtat.

Har också fått höra att jag måste tuffa till mig...tro mig jag har försökt....

Jag har alltid hatat människor som stängt in sina egentliga känslor, som levt på förnuft och inte lyssnat på hjärtat för det skulle bli så svårt då - har jag nu blivit en av dem?

För jag ser själv hur jag stänger av, hur jag inte låter det beröra mig, hur förnuftet och den kalla sidan hos mig tar överhanden.
Jag vill känna saker.
Jag vill inte känna saker.
Jag vill känna saker.
Jag vill inte känna saker.

Jag borde nog bara låta Adam Duritz röst vagga min till sömns, och hoppas på att morgondagen låter mig slippa allt det som händer i mig just nu...

hela kroppen skakar.....fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan.....................!

___________
J, såg att du varit inloggad, det händer inte så ofta. Ditt namn i rött brukar göra så att det känns i magen, men inte nu......vad är det som har hänt?
Min känslor för dig var ändå en sorts trygghet, för jag visste vad de tog mig , jag vet vad du känner....
...är de över nu?
Borde vara lättad över detta faktum, men jag är nog mer rädd för vad det innebär i framtiden......
____________
Per - jag är inte bitter, jag vill inte vara med dig. Jag vill bara att du är med någon som älskar dig för den du är, inte för det du har. Jag vill inte se dig lämnad, jag vill se dig lycklig....
Jag vet att jag kommer bannlysas ur ditt liv, och det är faktiskt ok, om hon är den rätta livet ut....

men är hon det?

svaret på den fråga vet nog både du och jag.....


du....tack för en sjukt rolig kväll.....tror mig ha känt lyckan någonstans under all is och mellan champagne glasen....det var en rätt skön känsla.
fast du skrämde mig lite....

ser fram emot att ses igen.....
kanske får jag sova nära......
jag behöver det............




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback